vrijdag 14 september 2018

Wol verven met Fluitekruid,Tango,Dag Seppie

Sinds lange tijd heb ik niets meer aan deze blog gedaan maar nu probeer ik toch regelmatig een up-date te doen.
Er zijn wat dingen veranderd in mijn dagelijks leven na 2006.
Naast het maken van kunst, dans ik weer tango. Dat heeft even op een laag pitje gestaan door een baan in de kinderopvang die mij veel energie heeft gekost. Ik heb ontslag genomen en werk nu 3 x per week als nanny bij een gezin. Dat is een stuk relaxter en in mijn woonplaats.

Dit zijn mijn man en ik met Seppie(een "wefie" van ons drieën) Ongeveer een jaar geleden gemaakt.




Op mijn Facebook-pagina staan meer foto's van Seppie en ook van de laatste dag waarop we afscheid van hem moesten nemen. 

Ook is mijn lieve hondje Seppie onlangs van ouderdom overleden. Ik mis hem enorm maar het levert wel tijdwinst op. Hij werd 4 keer per dag 20 a 30 minuten uitgelaten. En in het weekend dwaalden we vaak uren  door het bos of de hei.


Dus in deze blog verhaal ik over mijn bezigheden zoals : Het werken met textiel en het  verven van wol met planten,het ontwerpen en maken van kleding voor de tango. Ook komen er natuurlijk foto's bij.

 Mijn nieuwste tangoschoenen.




    Zie hier wat kleurtjes  ongesponnen wol geverfd met planten.



Ik heb zelfs een spinnewiel  gekocht via marktplaats. Om de wol te kaarden na het wassen van de vacht heb ik geïnvesteerd in een kaardmolen. 


Kaardmolen besteld uit Engeland van Low Lands Legacy.

Hieronder de eerste resultaten,stalen wol geverfd met fluitekruid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten